Des de hui i fins diumenge que ve Calp estarà present en la 39 edició de la Fira Internacional de Madrid, Fitur. El municipi assisteix a la fira amb personal propi i sota el paraigua del Patronat Provincial de Turisme Costa Blanca amb la finalitat de promocionar la seua oferta genèrica però també amb dos protagonistes en la seua oferta: la gastronomia i les festes.
La revolució gastronòmica viscuda en els últims anys ha convertit Calp en un paradís gurmet. En 2017, el restaurant Audrey’s de Rafa Soler va aconseguir una estrela Michelín i a ell es van sumar l'any passat el restaurant Beat liderat per José Manuel Miguel i el Orobianco de Enrico Croatti. Al costat d'ells l'àmplia i variada oferta gastronòmica del municipi es converteixen en un motiu per a visitar i conéixer Calp. Precisament hui, els xefs dels tres restaurants amb estrela Michelin de Calp participaran en el còctel “Alacant Capital Gastronòmica del Mediterráni” que tindrà lloc en la pròpia fira.
Però a més Calp, junt al Patronat Provincial de Turisme, promocionarà les seues festes en el transcurs de Fitur ja que està previst que una delegació de l'Associació de Moros i Cristians de Calp, en concret les “filaes” capitanes, escenifiquen el dissabte una desfilada de moros i cristians en la plaça Callao, el carrer Preciados i la Puerta del Sol. Amb aquesta iniciativa es pretén donar a conéixer una festa que aspira a convertir-se en Festa d'Interés Turístic Nacional. En aquesta desfilada també participará la Unió Musical de Calp. Aquesta gran desfilada organitzada pel Patronat Provincial de Turisme batrà enguany rècord de participació amb la presència de 1.500 persones de 42 associacions de 27 municipis alacantins.
En l'arrencada de Fitur, el Regidor de Turisme, Jan Van Parijs, ha destacat la necessitat de “enfortir el turisme d'hivern, per a això tenim previst reunir-nos amb els responsables de contractació de grans majoristes. Stuttgart i Madrid són les primeres fires de l'any i des del Departament de Turisme estem treballant amb accions específiques per a posicionar la nostra destinació en cada mercat”.