Día de las Aves 2025
El Lago de los Cisnes - Ballet de la Ópera Nacional de Kirguintán
Keith Dunn Duo & Eirc Sardinas Trio Blues
dimecres, 24 Setembre, 2025 - 12:45

L'Ajuntament de Calp ha adjudicat el contracte de servei de poda d'arbratge i manteniment de mitjanes en diferents zones del terme municipal, així com el servei de manteniment d'espècies palmeres, per un import global de 617.947 euros.

L'empresa adjudicatària en tots els lots és Martin y Paco Carbonell S.L., que ha presentat les millors ofertes econòmiques i tècniques d'acord amb els criteris de valoració establits en els plecs respectius.

El contracte s'ha dividit en quatre lots, que agrupen diferents zones del municipi, amb un termini d'execució de quatre anys des de la seua formalització i sense possibilitat de pròrroga. Les zones i els imports adjudicats han sigut els següents: lot 1 per al nucli urbà (antic i expansió) per un import de 93.049 €; lot 2: per a la zona meridional (Avingudes Masnou, València i urbanitzacions) per un import de 37.944 €; lot 3 per a zona de platges (Avingudes Exèrcits Espanyols, Joan Carles I i platges) per un import de 198.713 € i el lot 4 per a la zona septentrional (accessos, zones escolars, esportives i urbanitzacions) per un import de 190.527 €.

Cada lot preveu una dotació addicional de personal amb 7 oficials de jardineria, 10 peons de jardineria, un conductor de grua, un conductor de camió de transport, i una flota composta per 4 vehicles d'entre 0 i 10 anys d'antiguitat. A més, es garanteix una reducció de fins a 91 minuts en el temps màxim de resposta davant d'urgències.

També s'ha adjudicat el contracte corresponent al servei de manteniment de palmeres per un import màxim de 154.546 € i un termini d'execució inicial de 12 mesos, prorrogable per dos anys addicionals.

El contracte inclou la poda d'exemplars de Phoenix dactylifera, Phoenix canariensis i Washingtonia spp., amb fins a dues podes anuals en funció de l'espècie, així com l'aplicació de tractaments fitosanitaris anuals.

Tots els contractes preveuen la reducció de l'impacte ambiental dels vehicles, ja que requereixen que almenys tres unitats tinguen una antiguitat no superior a cinc anys. També es va valorar especialment la capacitat de resposta davant de situacions urgents.

Amb aquestes adjudicacions, l'Ajuntament de Calp reforça el seu compromís amb el manteniment i la millora de les zones verdes i l'arbratge urbà, garantint una gestió més eficient, sostenible i professionalitzada d'aquests espais públics.