L'Ajuntament de Calp, a través de la Regidoria de Planificació Turística, té previst dur a terme campanyes de publicitat per a promocionar-se com a destinació turística inclusiva així com xarrades i cursos de formació per a sensibilitzar a les empreses turístiques locals i ciutadania de la importància que suposa que la localitat siga una destinació turística accessible i adaptat a persones amb tota mena de diversitat funcional.
Per este motiu, l'Ajuntament de Calp ha tret ara a licitació estos servicis amb un pressupost base de 30.000 euros. Es tracta de la segona licitació que posa en marxa dins d'un projecte més ampli de consolidació del turisme inclusiu contemplat en el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) que compta amb el suport de la Conselleria de Turisme de la Comunitat Valenciana - Turisme Comunitat Valenciana - i la Secretaria d'Estat de Turisme en el marc del Pla de Recuperació, Tranformació i Resiliència (PRTR) finançat per la Unió Europea - Next Generation.
A través d'este contracte es pretén, d'una banda, posar en marxa campanyes de difusió en mitjans de comunicació onlilne i offline tant generalistes com turístics, així com en les xarxes socials municipals amb la finalitat de donar a conéixer la localitat com a destinació de vacacions accessible. Estes campanyes també es duran a terme en suports exteriors com a opis o mitjançant retolació de mitjans de transport, entre altres.
Es duran a terme en els principals mercats emissors de turistes de Calp tant a nivell nacional com internacional. Este és el cas de la Comunitat Valenciana i les comunitats autònomes de Madrid, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Aragó, Navarra, La Rioja i País Basc. I a l'estranger, França, Alemanya, Benelux i Països Escandinaus (Dinamarca, Noruega, Suècia i Finlàndia), països que tenen, a més connexió baix cost amb els aeroports d'Alacant o València. Seran també públic objectiu d'esta campanya els turoperadors i agents de viatges del sector turístic internacional amb major implantació en la Costa Blanca.
D'altra banda, es duran a terme accions de formació entre les empreses i agents turístics de la localitat, per a desenvolupar productes i servicis turístics adaptats i posicionar així a Calp com a destinació turística inclusiva per a totes les persones. I es realitzaran també campanyes de conscienciació dirigides a la ciutadania per a donar a conéixer l'accessibilitat que oferix Calp, la necessitat de respectar les places d'aparcament reservat a persones amb discapacitat o bé activitats com “roll-play” al carrer a través de les quals els ciutadans hagen de realitzar activitats quotidianes sota el prisma d'una persona amb necessitats d'accessibilitat, entre altres.
A través del projecte de consolidació del turisme inclusiu contemplat en el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació, l'Ajuntament de Calp ja va traure a licitació l'adquisició de vehicles i equipament adaptats amb la finalitat de permetre a les persones amb alguna mena de diversitat funcional puguen millorar la seua experiència quan visiten el municipi. I dins d'este mateix projecte està contemplada també la instal·lació d'un ascensor en el Museu de la *Senyoreta, entre altres actuacions.
“Volem que Calp siga un municipi inclusiu i que els seus recursos, per tant, estiguen a l'abast de totes les persones, sense excepció; a través d'este nou contracte volem donar a conéixer entre els turistes i visitants que Calp està obert a rebre totes les persones així com continuar formant als nostres empresaris sobre la necessitat de continuar apostant pel turisme inclusiu i a la ciutadania sobre la importància de convertir-nos en un municipi sense barreres”, ha assenyalat la regidora de Planificació Turística, Mireia Ripoll.