El Departament de Turisme ha assistit aquesta setmana a la IV Convenció TURESPAÑA convocada en aquesta edició sota el lema de "Tot canvia una altra vegada: tecnologies emergents per a un nou model turístic". La Convenció Turespaña, celebrada enguany a Tenerife, és un esdeveniment anual concebut com un espai per a la trobada del sector turístic, públic i privat, per a l'intercanvi d'informació i bones pràctiques així com per a la reflexió conjunta entorn al desenvolupament turístic d'Espanya, els seus destins i empreses.
L'equip de turisme de Calp ha aprofitat per a abordar les novetats i tendències del sector alhora que ha mantingut reunions de treball amb Conselleries de Turisme en l'Exterior.
A més de traçar diferents col·laboracions amb els responsables de la promoció d'Espanya com a destinació turística en el món, s'ha iniciat el disseny del calendari de fires per al 2025 i el pla operatiu anual dins de l'estratègia de màrqueting.
Els responsables del departament han aprofitat l'espai de networking per a millorar la coordinació tant amb el Patronat de Turisme de Costa Blanca com *conTurisme de Generalitat. En aquest sentit, es preveu reforçar accions promocionals a Alemanya i Bèlgica, mantindre la presència en fires estratègiques amb més protagonisme de Calp, així com una expansió a nous mercats emergents.
En aquests moments Calp està centrat en una aposta per la desestacionalització i el turisme sostenible. En aquest sentit, el regidor de promoció turística Marco Bittner ha assenyalat que “hem aprofitat per a anunciar les novetats per a la temporada que ve; la imminent obertura del jaciment dels Banys de la Reina es converteix en un factor diferenciador com a destí cultural. Així mateix, Calp ja està consolidant el *CalpPride com a marca pròpia dins de l'oferta LGTBI de la Comunitat Valenciana. D'altra banda, tenen bon acolliment els atractius turístics com la singularitat arquitectònica de la Muralla Roja o el fet de ser el municipi amb més estreles Michelin per metre quadrat d'Espanya.”
Així com l'any passat es va tractar en la Convenció un incipient corrent de turismofobia, enguany es van abordar temes de gran importància com l'habitatge turístic de mà de l'alcalde de Barcelona i la falta d'habitatge habitual. Un tema que preocupa el sector i que s'està abordant amb solucions públiques i privades. També va haver-hi debat sobre la taxa turística, la legislació aèria de la CE i sobretot, l'impacte de la digitalització per a atallar els problemes del sector.
En diversos panells es va destacar la importància estratègica i transversal que ofereix el turisme; les dades d'aquesta temporada a Calp (trencant la barrera del 90%) el confirmen. L'equip calpí va eixir reforçat en tant que el pla estratègic de Calp segueix el Departament està en harmonia amb les tendències exposades en aquesta convenció.
Aquesta convenció ha sigut una oportunitat valuosa per a Calp de reafirmar la seua posició com a destinació turística de primer nivell, compromés amb la innovació, la sostenibilitat i la qualitat en la seua oferta turística.