Banner FiraCalp 2025 - XV Edición
Sendero Azul Calalga-Bassetes - Itinerario guiado
dimarts, 15 Abril, 2025 - 12:30

La Regidoria de Turisme de Calp ha participat en un ‘roadshow’ a Polònia amb l’objectiu de promocionar el municipi i atraure nous turistes procedents d’aquest mercat emergent en auge.

Es tracta de l’Spanish Event 2025, organitzat per Nekera, un dels principals turoperadors polonesos, i per Turespaña, que s’ha desenvolupat a Katowice, Poznan i Varsòvia. En l’esdeveniment han participat 15 regions espanyoles i 11 cadenes hoteleres, i ha comptat amb la presència de més de 360 dels millors venedors de Nekera de les agències de viatge de tot Polònia.

Els agents de viatges han tingut l’oportunitat de conéixer l’oferta turística de Calp i de parlar directament amb representants de la Regidoria de Turisme i de la cadena hotelera AR Hotels. En concret, han pogut descobrir no només les platges calpines, sinó també la seua oferta esportiva, gastronòmica i cultural, ja que al turista polonés, a més del turisme de sol i platja, li agrada fer activitats i gaudir d’esdeveniments culturals durant els seus viatges.

És la primera vegada que l’Ajuntament de Calp participa en aquesta gira de promoció turística junt amb la cadena hotelera AR Hotels, davant la importància creixent que el mercat polonés ha adquirit en els darrers anys. Cal tindre en compte que la Comunitat Valenciana va ser l’autonomia on més va créixer la visita de turistes polonesos en 2024, amb un increment del 59 % respecte a l’any anterior, i va ser, amb un 18,5 %, la segona autonomia després de Canàries en nombre de visitants d’aquest país.

A més, cal destacar que l’aeroport d’Alacant és el que més vols procedents de Polònia rep de tot Espanya. La major part del trànsit turístic de Polònia cap a Espanya es realitza a través de línies regulars, incloses les de baix cost com Ryanair i Wizz Air.

La delegació calpina ha remarcat la importància de mantindre una presència constant en aquests esdeveniments internacionals, especialment en mercats emergents amb alt potencial de creixement com el polonés.

“La nostra participació en el ‘roadshow’ polonés és fonamental per a consolidar la nostra posició en aquest mercat estratègic. Els excel·lents resultats obtinguts l’any passat ens animen a perseverar en aquestes accions promocionals”, ha assenyalat el regidor de Promoció Internacional, Marco Bittner.

També ha afegit que el sector turístic busca diversificar els seus mercats emissors tradicionals i aprofitar l’increment notable de connexions aèries amb Polònia.

El turoperador Nekera, organitzador d’aquest esdeveniment promocional, té actualment contractes amb quasi 2.400 oficines d’agents de viatges i 50 oficines de franquícia. Cal destacar que, a l’hora de reservar les seues vacances, els polonesos prefereixen contactar directament amb el seu agent de viatges, i s’espera que aquesta tendència es mantinga durant els pròxims anys.

En 2024, Nekera va augmentar un 60 % el trànsit cap a Espanya i preveu un increment addicional del 30 % durant aquest any 2025. Ofereix viatges vacacionals a 150 destinacions en 51 països de tot el món. Disposa d’una xarxa de 2.600 agències multicanal a Polònia i opera des de 14 aeroports polonesos.

Aquest esdeveniment s’ha convertit en una cita ineludible en el calendari dels grans esdeveniments del sector turístic polonés, ja que té un gran abast i una àmplia cobertura en mitjans internacionals.

La trobada de Varsòvia va comptar també amb la presència de l’ambaixador d’Espanya a Polònia, Ramiro Fernández Bachiller, i del secretari d’Estat del Ministeri d’Esports de Polònia, Piotr Borys.