L'alcaldessa de Calp, Ana Sala, acompanyada pel regidor de Pesca i Port, Paco Avargues, s'ha reunit aquest matí a València amb el Director General de Ports, Aeroports i Costes, Emilio Olbiol per a, entre altres coses, recaptar informació sobre l'estat del port esportiu Puerto Blanco.
Puerto Blanco continua tancat i en estat d'abandó des que al febrer de 2016 la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori va decretar el precinte i tancament de les instal·lacions d'aquest port esportiu per raons de seguretat donat l'estat ruïnós del port. A més la concessió de l'empresa que fins llavors gestionava el servei havia expirat.
Han transcorregut quatre anys i des de l'Ajuntament no es té notícia de l'inici de les obres que permeten reobrir el port esportiu que amb el pas dels mesos continua deteriorant-se tota via més. L'alcaldessa ha sol·licitat informació sobre l'inici i terminis d'execució de les obres i saber si està previst convocar un nou concurs d'explotació del port en breu. No obstant això el propi Director General ha afirmat que es donarà resposta en breu.
Un altre dels assumptes tractats en la reunió és la possibilitat d'utilitzar un espai existent en el recinte portuari, propietat de Costas, per a habilitar una zona per a depositar tots els residus generats en el port i d'aquesta manera acabar amb els contenidors disseminats i millorar la imatge d'un dels principals recursos turístics del municipi. L'Ajuntament es compromet a fer-se càrrec de les despeses de l'adequació d'aquesta zona. Des de la Direcció General s'ha estimat la conveniència de la iniciativa.
En la reunió també s'ha tractat la prohibició d'activitats nàutiques en els ports o el pagament del cànon per activitats en el port. Aquest cànon que paguen anualment a la Generalitat totes les entitats i empreses que realitzen activitats en el port va ascendir en 2018 a 916.000€ i en 2016 va arribar als 2.278.000€. Segons la normativa el 40% d'aquest cànon ha de revertir en millores en el Port de Calp, no obstant això ja fa anys que no s'escometen inversions o millores importants en aquesta infraestructura portuària.