Música a l'Aplec 2024 - 25 Aniversario Xirimiters del Carellot
Renueva tu DNI
DÍAS 29 Y 31 DE MAYO
Dilluns, 14 Juny, 2021 - 12:45

El president de la Federació Alacantina de Comerç de la Xicoteta i Mitjana Empresa (Facpyme), Carlos Baño, i l'alcaldessa de Calp, Ana Sala, han celebrat una reunió de treball en la qual han coincidit en la necessitat de potenciar el comerç local i de fer del centre urbà de la localitat “el vertader eix comercial, social i turístic. L'aposta és que el nostre centre comercial siga el centre de Calp”.

 

La trobada, en la qual han participat el president de l'Associació d'Empresaris i Comerciants de Calp (AEMCO), José Malagón, el regidor de Promoció Econòmica, Turisme i Comerç, Francisco Avargues, i el vocal de la Junta Directiva de Facpyme José Vicente Gilabert, ha servit per a analitzar la situació del sector del comerç en aquesta ciutat, les seues necessitats i demandes, així com exposar els plans de treball de la patronal del comerç de la província d'Alacant per a reactivar el sector.

 

Carlos Baño ha destacat que Facpyme i la Diputació d'Alacant estan treballant en un projecte per a la digitalització del comerç de proximitat, “una plataforma digital que anirà més enllà del concepte tradicional de ‘market place’ i que apostarà també per la promoció dels atractius turístics, gastronòmics i culturals de la província i dels municipis adherits per a crear sinergies que repercutisquen en benefici del sector”.

 

Baño ha agraït “el suport i la implicació del president Carlos Mazón i el seu equip, que ha apostat per la modernització del comerç sabent que és una inversió de futur que aporta un retorn a l'economia alacantina”. “Es tracta d'un projecte de província en el qual volem involucrar també als ajuntaments –ha subratllat-, una iniciativa que permeta posar a la disposició dels nostres associats totes les eines per a competir amb garanties, però també que genere una imatge de marca, que potencie tot allò que fa singulars als nostres municipis i tota la riquesa gastronòmica, cultural, paisatgística… en definitiva tot allò que fa que la gent visite la província d'Alacant”.

 

En aquest sentit, ha posat en relleu l'interés mostrat pels responsables municipals de Calp per a col·laborar en la implementació d'aquesta eina, així com la seua predisposició per a treballar de manera conjunta amb AEMCO i Facpyme totes aquelles qüestions que puguen afectar el sector del comerç.

 

D'altra banda, el pròxim 13 de novembre se celebrarà a Calp un esdeveniment amb les associacions que formen part de Facpyme a la Marina Alta i amb els ajuntaments per a presentar les diferents línies de treball que desenvoluparà el nou equip directiu de la Federació, així com el catàleg de serveis dirigit a tots els associats.

 

La intenció és articular un punt de trobada per al sector del comerç i també de l'hostaleria, que es convertisca en un fòrum d'intercanvi d'experiències i projectes, i per a escoltar i donar resposta a les necessitats i demandes del sector.

 

Per part seua, José Malagón ha subratllat que el comerç de proximitat “és clau en l'economia local, perquè juntament amb l'hostaleria són els dos sectors que donen vida als municipis, fixen població i atrauen visitants, i generen activitat econòmica, llocs de treball i recursos”.