El govern de Calp ha celebrat hui l'última junta de govern presencial, a partir d'ara tant les juntes com els plens se celebraran telemàticament a través de videoconferència.
En la junta de govern de hui s'ha acordat destinar part del pressupost per a reforçar el departament de Serveis Socials de manera que es puga atendre i assistir a tots els ciutadans que el necessiten. De moment s'obrirà la borsa de personal del departament de Serveis Socials.
A més dilluns que ve s'incorporen 9 nous agents de la Policia Local de l'última convocatòria de Recursos Humans. S'adquiriran de manera immediata dos vehicles per a Serveis Socials i Policia Local. A aquests dos departaments se'ls dotarà de tot el material necessari per a continuar realitzant les seues funcions amb seguretat.
També s'ha acordat que els diferents departaments municipals comencen a treballar en la convocatòria d'ajudes i subvencions destinades a les empreses i comerços afectats pel tancament de l'estat d'alarma. La Policia Local ha informat que durant aquests dies s'han realitzat dues denúncies per l'incompliment del tancament d'establiments i dues denúncies a persones físiques per no complir la recomanació de romandre a les seues cases. S'ha aprovat habilitar el Pavelló Domingo Crespo per a acollir a cinc persones sense llar.
Una altra de les decisions preses hui és la d'obrir al públic l'Oficina d'Atenció al Ciutadà per a tràmits presencials com la fe de vida i el certificat digital, atés que aquest últim és imprescindible per a poder realitzar tràmits telemàtics amb l'administració. Al personal d'aquest departament se li protegirà amb una mampara de cristall i altres mitjans. L'atenció continuarà sent preferentment telefònica i amb cita prèvia.
A més s'aprofitarà que els edificis municipals estan tancats per a dur a terme treballs de desinfecció per empreses especialitzades. Quant a la contractació municipal, s'ha ordenat als diferents departaments municipals que continuen treballant en els procediments dels plecs fins al moment en què es requereix activitat presencial i reunió pública. Precisament aquesta setmana s'aprovava el contracte de la zona blava, no obstant això la normativa exigeix reunió pública i presencial en l'obertura de les ofertes. A més l'Ajuntament habilitarà un telèfon d'assistència psicològica per a aquelles persones que el necessiten.
L'alcaldessa, Ana Sala, ha volgut transmetre un missatge de tranquil·litat i ha assenyalat que “tot el romanent de tresoreria es destinarà a atendre els ciutadans, renunciarem a inversions per a ajudar a qui el necessite”.