Taller Prevención de Incendios Forestales 2024
Renueva tu DNI
DÍAS 29 Y 31 DE MAYO
dimarts, 27 Desembre, 2022 - 14:00
La Junta de Govern de Calp ha acordat tornar a sol·licitar a Subdelegació de Govern l'obertura d'una oficina d'estrangeria a Calp. Aquesta és la segona ocasió en què el consistori calpí sol·licita la creació d'una oficina d'aquestes característiques amb la finalitat de donar solució a les dificultats que troba el col·lectiu de residents estrangers per a realitzar tràmits com l'obtenció del NIE o la residència.
 
 
 
La regidora de Residents Estrangers, Hilde Backaert, ha destacat que en l'actualitat “és molt difícil aconseguir una cita per a l'expedició del NIE o per a tramitar la residència i que una oficina d'estrangeria a Calp podria contribuir a solucionar aquesta situació”. Tot això en un municipi en el qual el 62.47% de la població és estrangera i que compta amb 98 nacionalitats.
 
 
 
L'Ajuntament de Calp va sol·licitar a Subdelegació de Govern l'obertura d'una oficina d'estrangeria al juliol de 2020 i l'alcaldessa de Calp, Ana Sala, així com la regidora de Residents Estrangers Hilde Backaert es van reunir amb la subdelegada de Govern per a traslladar-li personalment aquesta petició. A més, van arribar a proposar que l'oficina s'obrira en el nucli antic del municipi.
 
 
 
No obstant això, després de dos anys sense que s'haja produït cap avanç en aquest assumpte s'ha pres la decisió d'insistir en la sol·licitud. De fet, immobiliàries i gestories de Calp també van realitzar una petició en aquest sentit ja que documents com el NIE són imprescindibles per a comprar un habitatge o rebre una herència, per la qual cosa la problemàtica existent en l'actualitat també repercuteix en l'economia local.
 
 
 
L'alcaldessa Ana Sala ha destacat que, a més de la problemàtica existent en l'obtenció del NIE i la residència el seu principal propòsit és “millorar la vida de la població calpina, tant la nacional com l'estrangera i una oficina d'estrangeria a Calp facilitaria molt la vida dels residents; cal tindre en compte que els principals tràmits que es gestionen en aquestes oficines, com el NIE o la residència, es realitzen de manera presencial”.