L'Ajuntament de Calp ha posat en marxa una iniciativa amb què pretén saber com es troben les persones majors de la localitat i si tenen algun tipus de necessitat a fi de poder ajudar-les.
L'acció es coordina des del Centre Cívic "Mare de Déu dels Neus"; on hi ha registrades en estos moments quasi 3.000 persones majors i s'articularà a través d'una xarxa de suport.
Des del propi centre es repartiran els contactes entre un grup de persones perquè criden per telèfon a les persones majors i els pregunten com es troben i si tenen algun tipus de necessitat.
El servici ha començat a funcionar des de hui i l'objectiu és que totes les persones majors que viuen soles a Calp reben una crida cada pocs dies per a conéixer quina és la seua situació.
El principal problema que es planteja ara és atendre la població estrangera per les limitacions que suposa l'idioma.
Des de l'Ajuntament estan contactant amb diverses associacions d'estrangers per a buscar voluntaris que es puguen incorporar a esta iniciativa.
En el cas que les persones majors que majoritàriament viuen soles necessitaren algun servici una vegada detectat a través de les crides de telèfon, es coordinaria amb altres servicis municipals que estan ja funcionant per a donar-los solució.
Un d'estos servicis és el que oferix protecció civil per a realitzar la comprar d'aliments i medicines a aquelles persones majors que estan soles i no es poden desplaçar.
Una altra de les iniciatives posades en marxa és la possibilitat de rebre ajuda psicològica a través de telèfon i Skype i la qual posaran també a disposició d'estes persones a qui la soledat i el confinament pot afectar-los amb molta major incidència.
L'Ajuntament pretén d'esta manera que cap persona major que viu en la localitat es quede sense ajuda o assistència.