A causa dels comunicats i publicacions abocats en xarxes socials per part de la mercantil Ilitia Mediterrània, gestora actual de la piscina municipal, promocionant la venda de bons de bany, cursos i indicant que “la piscina s'obrirà la setmana vinent”, des de l'Ajuntament de Calp hem d'indicar:
-Com es va anunciar en premsa dilluns passat, s'ha signat per part d'aquest consistori la resolució del contracte de gestió de la piscina municipal, que dona un termini de 10 dies naturals per a procedir al tancament i lliurament a l'Ajuntament des del moment de recepció d'aquest.
-Aquest decret va ser rebut per Ilitia Mediterrània dimarts passat, 21 de novembre. Per tant, la mercantil ha d'abandonar i tancar les instal·lacions com tard el divendres, 1 de desembre.
-El govern local ha tingut coneixement que l'empresa gestora està promocionant la venda de bons de bany i cursos, sabent que ha de tancar i abandonar les instal·lacions. També afirma “que garantirà la continuïtat del servei i nega qualsevol tipus d'incompliment del contracte”.
Pel que la venda de bons, cursos o similars que superen el termini del qual la mercantil disposarà de les instal·lacions serà considerat com a il·lícit penalment, i s'actuarà en conseqüència. Des del Consistori, a més, s'aconsella a la ciutadania que no compre abonaments amb termini que supere la data indicada de la reversió, ja que l'empresa no podrà prestar aquest servei.
En paraules de Ximo Perles, regidor d'Esports i Contractació: “Tenim ben clars els reiterats incompliments de Ilitia Mediterrània amb la gestió, que ha arribat a l'extrem de posar en perill i fins i tot danyar la salut de les persones per les seues negligències. El Consell Jurídic ens ha donat la raó i la mercantil no té una altra opció que tancar i entregar la piscina.”
Segons l'alcaldessa, Ana Sala: “Estem compromesos amb la defensa dels drets dels ciutadans del nostre poble, no deixarem que cap gestora els enganye”. A més, ha afegit: “tot l'Ajuntament, amb el departament de Contractació al capdavant, està treballant decididament per a accelerar al màxim la reobertura de la piscina, amb gestió municipal”.
Quant als usuaris de la piscina que s'hagen quedat sense servei havent pagat per endavant podran sol·licitar reclamació per responsabilitat patrimonial en seu electrònica amb el formulari específic. Hauran d'acreditar l'abonat i s'estudiarà cada cas de manera particular.