Renueva tu DNI
DÍAS 29 Y 31 DE MAYO
dijous, 8 Abril, 2021 - 10:45

L'Ajuntament de Calp ha presentat un recurs de reposició contra una resolució de l'Agència Valenciana Antifrau que determina l'existència d'irregularitats en el procés de contractació d'un esdeveniment de promoció turística que va tindre lloc en la localitat en 2019. El Consistori defensa que el procés s'ajusta a dret i argüeix que l'agència ha omés a l'hora d'elaborar la resolució final les al·legacions que va presentar la institució municipal en la seua defensa.

 

Es tracta d'unes jornades de promoció turística dirigides a propietaris i directius d'agències de viatges i altres intermediaris i professionals de l'àmbit turístic del Regne Unit que la Regidoria de Turisme va considerar necessari celebrar en la localitat en l'últim trimestre de 2019 després de detectar un descens en el nombre de visitants britànics aquell estiu davant la incertesa causada pel Brexit. Per a l'organització de l'esdeveniment, que es va celebrar del 25 al 28 de novembre de 2019 es va decidir contractar una empresa per a la qual cosa es va dur a terme un procés de licitació amb caràcter urgent, del qual va resultar adjudicatària la mercantil Jet2Holidays Limited per un import de 24.793,39 euros (sense iva).

 

L'Agència Valenciana Antifrau, que va començar a investigar aquesta licitació a partir d'una denúncia anònima, considera en la seua resolució final que l'empresa va presentar la documentació requerida fora de termini i que el contracte per a la realització de l'esdeveniment es va formalitzar amb posterioritat a la celebració d'aquestes jornades.

 

En el recurs de reposició, l'Ajuntament addueix en primer lloc que s'ha produït “una gran indefensió” al no haver tingut en compte les al·legacions que va presentar el consistori el 9 de febrer de 2021 després que l'agència li haguera remés un informe provisional de la investigació. Aquestes al·legacions estaven basades en dos informes tècnics, un de la Cap de l'Àrea de Règim Interior i l'altre del Cap d'Àrea de Promoció Econòmica i responsable del contracte.

 

D'altra banda, assenyala el Consistori en el recurs de reposició que l'empresa adjudicatària sí que va presentar la documentació dins de termini. En aquest sentit, explica que mitjançant decret de l'alcaldessa del 15 de novembre de 2019 es va resoldre acceptar la proposta de la mesa de contractació a favor del licitador Jet2holidays Limited i se li va requerir a aquest que presentara la documentació necessària en el termini de 10 dies hàbils, termini que va concloure el 29 de novembre. L'empresa va presentar la documentació el 26 de novembre, per tant, “dins del termini i en la forma escaient, sent l'adjudicació conforme a dret”.

 

En relació a la formalització del contracte, el consistori reconeix que va tindre lloc amb posterioritat a la celebració de l'esdeveniment, el 27 de desembre de 2019, i assenyala que “estaríem davant un simple defecte formal, l'incompliment del qual no té cap conseqüència, ni pot reputarse com a causa de nul·litat de ple dret i que presentada la documentació per la mercantil dins del termini i en la forma escaient procedia en tot cas l'adjudicació”.

 

Mitjançant el recurs de reposició l'Ajuntament sol·licita a l'Agència Valenciana Antifrau que revoque la resolució final d'aquesta investigació i que reelabore una nova tenint en compte les al·legacions formulades pel consistori calpí que insisteix que el procediment de contractació dut a terme s'ajusta a la normativa legal en matèria de contractació pública.