L'Ajuntament ha instal·lat en la seua pàgina web www.calp.es el chatbot Carina, es tracta d'un assistent virtual intel·ligent que contesta preguntes bàsiques sobre el brot de coronavirus (contagi, símptomes, prevenció, etc.)
Aquest assistent virtual ha sigut desenvolupat per l'empresa 1MillionBot que l'ha cedida gratuïtament a les administracions públiques interessades. El Chatbot Carina és capaç de respondre a més del 88% de les consultes, a més cada dia amplia la seua capacitat de contestar fins i tot preguntes complexes.
Carina extrau la seua informació de fonts oficials com l'OMS (Organització Mundial de la Salut), el Ministeri de Sanitat i normatives governamentals, el Centre per al Control i la Prevenció de Malalties i articles científics i la informació s'actualitza dia a dia.
El servei proporcionat permet manejar un número molt alt de consultes al mateix temps sense intervenció humana i ve a completar els actuals canals de comunicació. D'aquesta manera busca contribuir positivament a mantindre informats als ciutadans pal·liant la saturació dels telèfons d'informació sobre aquest tema. Les preguntes més habituals es refereixen als símptomes del coronavirus, què és exactament, les zones de risc, com protegir-se o què fer quan apareixen els símptomes.