L'Ajuntament de Calp va sol·licitar l'any passat a l'Oficina espanyola de Patents i Marques registrar la marca “Gamba Blanca de Calp” amb l'objectiu de crear un distintiu que contribuïsca a potenciar i promocionar aquest producte, a més d'incidir en la seua excel·lència.
Ara s'ha comunicat a l'Ajuntament que ha finalitzat el termini d'al·legacions sense que es presente cap oposició, per això l'Oficina de Patents i Marques inicia l'expedient perquè la marca “Gamba Blanca de Calp” quede registrada i siga oficial en breu.
Dins de les celebracions del centenari de la Confraria de Pescadors celebrat l'any passat es van organitzar diverses iniciatives per a donar a conéixer la marca “Gamba Blanca de Calp”, des de la I Jornada de la Gamba Blanca de Calp organitzat per la Confraria i l'Ajuntament a la participació dels tres xefs amb estrela Michelin a Calp (Rafa Soler, d'Audrey's, José Manuel Miguel, de Beat, i Andrea Drago, de Orobianco) a Madrid Fusion cuinant gamba blanca de Calp o el repartiment de cucurutxos de fritada de gamba blanca en Fitur.
La marca “Gamba Blanca de Calp” se suma a la ja reconeguda marca “Peix de Calp” posada en marxa per l'Ajuntament, Creama i Confraria fa anys per a potenciar i promocionar el peix comercialitzat des de la Cofradia del municipi. La marca “Gamba Blanca de Calp” incideix en l'excel·lència d'aquest producte gastronòmic del qual arriben 2000 quilos al dia al port calpí, destacant la seua versatilitat, la qual cosa el converteix en una menja idònia tant per a l'alta cuina com en la cuina de qualsevol llar.
El Patró Major de la Confraria de Calp, Paco Catalá, ha destacat que “la gamba blanca és ara mateix el producte estrela de la Confraria de Calp, es pesca en tot el Mediterrani però el que arriba a la Llotja de Calp és especialment saborós per la combinació de pastura i roca del nostre litoral. La gamba blanca és un producte molt sa perquè ve directament del seu medi natural, sense processos artificials. Tant des de la Confraria com des de l'Ajuntament estem treballant per a donar a conéixer i potenciar aquest producte, donar-lo a conéixer com es mereix i intentem implicar també els restaurants perquè els oferisquen en els seus menús perquè és un producte de qualitat”.