Avancen a bon ritme les obres de condicionament del port esportiu de Puerto Blanco de Calp. L'empresa adjudicatària de la concessió per a la construcció i explotació d'esta zona d'amarraments, Marina PortBlanc, ha finalitzat els treballs de regeneració de la platja, gràcies als quals este xicotet tram de costa ha guanyat set metres de longitud, uns 700 metres quadrats d'extensió.
L'alcaldessa de Calp, Ana Sala, acompanyada pel regidor de Medi Ambient i Platges, Pere Moll ha visitat les obres i ha pogut comprovar els treballs executats i el canvi d'imatge que es pot observar ja en este port esportiu.
La regeneració de la platja s'ha pogut realitzar amb la recol·locació de l'arena depositada de manera natural per l'onatge en el canal d'entrada en el port. En total s'ha utilitzat 2.500 metres cúbics d'arena després d'analitzar les seues característiques i comprovar que eren òptimes per a la seua reutilització i després de l'obtenció de les autoritzacions pertinents de Costes i de l'Ajuntament de Calp.
Estos treballs s'han realitzat mitjançant bombament de les arenes del fons, les quals s'han depositat posteriorment al costat de la platja en zona seca i a continuació s'ha procedit a escampar-les.
Esta ha sigut una de les principals actuacions realitzades per l'empresa que va començar els treballs el mes de setembre passat. En este temps s'han realitzat totes les obres marítimes previstes, entre elles, el dragatge de la dàrsena interior, uns treballs de gran complexitat, que es van executar en sec i que van obligar a realitzar una presa en la bocana per a evitar que entrara aigua de la mar al mateix temps que es van utilitzar bombes de buidatge les 24 hores.
Una altra de l'actuacions marítimes destacades ha sigut el reforç del dic d'escullera, amb la col·locació d'unes 20.000 tones de pedres de grans dimensions (d'entre 5 i 6 tones cadascuna), ja que era una zona molt desprotegida i en els temporals –com va succeir en el Glòria - l'onatge depassava el dic. En la mateixa línia de reforçar la seguretat i protecció de la infraestructura de Puerto Blanco, està previst que s'instal·le una comporta en la bocana del port que permetrà reduir l'elevada agitació interna de les aigües de la dàrsena. Esta comporta metàl·lica deixarà passar l'aigua però trencarà l'energia de l'onatge i reduirà l'agitació interior tan perjudicial per a les instal·lacions i els vaixells amarrats. D'esta manera es garantirà la seua seguretat i de fet es tancarà la comporta quan es produïsquen forts temporals.
D'altra banda, l'empresa ha instal·lat ja els pantalans flotants així com els fingers (on s'amarren els vaixells) i ha construït els molls perimetrals de formigó, a més de dur a terme l'estabilització dels vessants d'este enclavament.
“Estem molt contents de veure com estan evolucionant estes obres i el canvi espectacular d'imatge d'este xicotet port de Calp situat en un lloc amb molt d'encant i que no es mereixia l'abandó en el qual s'ha trobat durant molts anys”, ha assenyalat l'alcaldessa Ana Sala qui ha destacat les obres de regeneració de la platja que ha guanyat en extensió “per al gaudi de tota la ciutadania i visitants”.
Este projecte suposa finalment una inversió de 9 milions d'euros – enfront dels 5 inicialment previstos – a causa del retard en l'inici de les obres per un problema de límits entre les administracions a més de per la complexitat del dragatge i manteniment de la presa així com pel reforç del dic d'escullera. Comptarà amb 150 amarraments entre embarcacions i motos d'aigua, i s'habilitarà una passarel·la per als vianants elevada des de la zona de l'entrada del port fins al dic que permetrà passejar per la zona contemplant unes espectaculars vistes del port i del litoral calpí. Està prevista la construcció de dos restaurants i d'un quiosquet-quiosc a la platja i altres dos establiments hostalers en la passarel·la així com locals d'activitats nàutiques i les oficines de capitania del port que estaran situats en la planta baixa.
Les obres de Puerto Blanco han permés ampliar la platja en 700 m² d'extensió. Esta és una de les principals actuacions que ha dut a terme l'empresa adjudicatària de la concessió des que va començar les obres el setembre passat.
Entre altres treballs, ha realitzat també el dragatge de la dàrsena interior i el reforç del dic d'escullera, amb la col·locació d'unes 20.000 tones de pedres per a protegir el port. Este és a l'aspecte que presenta ja esta zona d'amarraments.